A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Одеський інклюзивно-ресурсний центр № 5"

Сторінка вчителя реабілітолога

Фото без опису

Подгорна Вікторія Віталіївна – вчитель-реабілітолог

кандидат педагогічних наук; доцент кафедри фізичного виховання та спорту Одеського національного політехнічного університету

Закінчила Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського за спеціальностями: дефектолог, логопед, фахівець з фізичної культури.

Захистила дисертацію «Взаємозв’язок рухового і вербального розвитку молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення».

Стаж педагогічної роботи – 18 років. Опубліковано понад 100 наукових робіт в Україні і за кордоном.

Дата: від до Скинути

Соціалізація

Нерідко батьки вганяють перспективних, з погляду рухової реабілітації, дітей у тяжкий стан гіперопікою: «Не бігай, у тебе ж ніжки хворі, не стрибай – впадеш, не грайся з дітьми – вдаришся, їм то нічого, вони здорові, а ти – хворий». Лають однолітків дитини, які з ним спілкуються, за «грубе ставлення до хворої дитиною». Як наслідок, ровесники починають цуратися таку дитини. В результаті у дітей зникає всяка мотивація до відновлення, гасне природна для дитини жага життя. Діти перестають виходити на вулицю, на тлі малорухливого способу життя фізичний стан їх швидко погіршується.

15:27 05.06.2020

Формування в дитини з різними порушеннями розвитку довільної саморегуляції власної поведінки.

Формування програми, постановка мети і завдань, способів їх виконання, регуляція і самоконтроль – неодмінні умови адекватності будь-якої діяльності. Спонукальною силою довільної дії є прийняте рішення, воно спрямовано на досягнення мети (передбачення майбутнього), нарешті має відбутися зіставлення бажаного результату з досягнутим – оцінка, контроль. Виховання навичок самоконтролю сприятимуть вирішенню даного завдання.

15:26 05.06.2020

Проблеми звуковимови, автоматизації звуків.

Проблеми звуковимови, автоматизації звуків. Доцільно використовувати звуко-рухові вправи, які можна поєднати з дихальними вправами, загальнорозвиваючими вправами. Ритмічне проголошення поставлених звуків при виконанні автоматизованих вправ (ходьба, повільний біг), на нашу думку, приведе до прискорення етапу автоматизації звуків, а «гудіння», «дзижчання» під час повільного бігу створять бадьорість духу, приведуть у коливання і збудять всю зону гіпофізу.

15:25 05.06.2020

Відновлення артикуляції.

 Тренування артикуляційного апарату доцільно включати в період відновлювання. Під рахунок виконуються рухи щелепи та язика. У деяких нейропсихологічних методиках рухи язика включені у вправи рухового репертуару, наприклад синхронний рух язика праворуч та ліворуч з рухом правої або лівої руки при повзанні, але, я вважаю, це може бути достатньою мірою травматичним – недостатнє володіння нижньою щелепою дитиною з ТПМ може призвести до серйозних прикусів язику.

15:24 05.06.2020

Серійна організація рухів

Серійна організація рухів вирішується в більш складних фізичних вправах, подібні вправи сприяють формуванню реципрокних взаємодій рук.

15:23 05.06.2020

Динамічна організація руху

Динамічна організація руху пов’язана з переходом від одиничних рухових актів до системи або серії однотипних рухів, що складають єдину «кінетичну мелодію». Одне з найбільш важливих завдань психомоторної корекції – розвиток спритності, що має найбільше число позитивних кореляцій з розвитком вищих психічних функцій. Процес відновлювання тут пов’язаний з акцентом на точність. Наприклад, пристосування ходьби до нерівностей ґрунту, сходинок, підйомів і спусків і т. д. Це і націлює увагу до точності влучення (влучності) кидка, дотику; у більш складному випадку – точності відтворення видимої форми, фігури. Іншими словами, це процеси, які оцінюються за фінальною чіткістю.

15:22 05.06.2020

Формування «квазіпросторових» уявлень

Формування «квазіпросторових» уявлень починається з введення в роботу прийменників з допомогою зіставлення їх з відпрацьованими вище просторовими уявленнями. Наприклад, дитині пропонується виконати таке: «встати (або присісти): перед, за, ліворуч, праворуч, на, під предмет», «поставити або покласти предмет: перед, за, ліворуч, праворуч, над, під собою» тощо. Поступово через вербальне позначення відповідних просторових уявлень здійснюється перехід від понять «вище», «нижче» до понять «над», «під» і т. д.

15:19 05.06.2020

Формування просторових уявлень

Формування просторових уявлень пов’язано з використанням різних систем орієнтації в просторі (видимому й уявному). Базовою і найбільш природною, онтогенетично більш ранньою і закріпленою всім досвідом людини системою орієнтації є схема тіла.

15:16 05.06.2020

Формування фонематичного слуху.

Немає і не може бути такого виду психічної діяльності, яка не була б безпосередньо залежна від сформованості цього психологічного фактора. Для реалізації формування немовленнєвого, а потім і мовленнєвого звукорозрізнення існує безліч вправ, які багаторазово довели свою валідність у вітчизняній логопедії та нейропсихології. Можна виділяти звук ударами, тупотом, будь-яким рухом, підняттям кольорового прапорця і т. д., переключати увагу з одного звуку на інший за допомогою зміни основних рухів, з відкритими і закритими очима.

15:13 05.06.2020

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора