15:27 05.06.2020
Сторінка вчителя реабілітолога
Подгорна Вікторія Віталіївна – вчитель-реабілітолог
кандидат педагогічних наук; доцент кафедри фізичного виховання та спорту Одеського національного політехнічного університету
Закінчила Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського за спеціальностями: дефектолог, логопед, фахівець з фізичної культури.
Захистила дисертацію «Взаємозв’язок рухового і вербального розвитку молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення».
Стаж педагогічної роботи – 18 років. Опубліковано понад 100 наукових робіт в Україні і за кордоном.
Формування в дитини з різними порушеннями розвитку довільної саморегуляції власної поведінки.
Формування програми, постановка мети і завдань, способів їх виконання, регуляція і самоконтроль – неодмінні умови адекватності будь-якої діяльності. Спонукальною силою довільної дії є прийняте рішення, воно спрямовано на досягнення мети (передбачення майбутнього), нарешті має відбутися зіставлення бажаного результату з досягнутим – оцінка, контроль. Виховання навичок самоконтролю сприятимуть вирішенню даного завдання.15:26 05.06.2020
Проблеми звуковимови, автоматизації звуків.
Проблеми звуковимови, автоматизації звуків. Доцільно використовувати звуко-рухові вправи, які можна поєднати з дихальними вправами, загальнорозвиваючими вправами. Ритмічне проголошення поставлених звуків при виконанні автоматизованих вправ (ходьба, повільний біг), на нашу думку, приведе до прискорення етапу автоматизації звуків, а «гудіння», «дзижчання» під час повільного бігу створять бадьорість духу, приведуть у коливання і збудять всю зону гіпофізу.15:25 05.06.2020
15:24 05.06.2020
15:23 05.06.2020
15:22 05.06.2020
Формування «квазіпросторових» уявлень
Формування «квазіпросторових» уявлень починається з введення в роботу прийменників з допомогою зіставлення їх з відпрацьованими вище просторовими уявленнями. Наприклад, дитині пропонується виконати таке: «встати (або присісти): перед, за, ліворуч, праворуч, на, під предмет», «поставити або покласти предмет: перед, за, ліворуч, праворуч, над, під собою» тощо. Поступово через вербальне позначення відповідних просторових уявлень здійснюється перехід від понять «вище», «нижче» до понять «над», «під» і т. д.15:19 05.06.2020
Формування просторових уявлень
Формування просторових уявлень пов’язано з використанням різних систем орієнтації в просторі (видимому й уявному). Базовою і найбільш природною, онтогенетично більш ранньою і закріпленою всім досвідом людини системою орієнтації є схема тіла.15:16 05.06.2020
Проблема патологічних ригідних тілесних установок (у статиці й динаміці).
Такі рухові установки значно обмежують і збіднюють рух дитини. Включення в ігри окорухових вправ на відстеження предмета очами на різних рівнях і за різними напрямками:15:14 05.06.2020
Формування фонематичного слуху.
Немає і не може бути такого виду психічної діяльності, яка не була б безпосередньо залежна від сформованості цього психологічного фактора. Для реалізації формування немовленнєвого, а потім і мовленнєвого звукорозрізнення існує безліч вправ, які багаторазово довели свою валідність у вітчизняній логопедії та нейропсихології. Можна виділяти звук ударами, тупотом, будь-яким рухом, підняттям кольорового прапорця і т. д., переключати увагу з одного звуку на інший за допомогою зміни основних рухів, з відкритими і закритими очима.15:13 05.06.2020