A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Одеський інклюзивно-ресурсний центр № 5"

Сторінка вчителя дефектолога

Фото без опису

Ліщук Тетяна Борисівна – вчитель-дефектолог

Закінчила Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського за спеціальностями: дефектолог, логопед.


Учні з труднощами в навчанні потребують не авторитарних підходів, а зваженого, доброзичливого ставлення до дитини.

Слід пам'ятати, що подолання труднощів у навчанні – це результат спільної тривалої і копіткої роботи педагогів, психологів, батьків і терапевтів.

Дата: від до Скинути

Загальні рекомендації з навчання та розвитку дітей із затримкою психічного розвитку

Значна частина дітей із затримкою психічного розвитку, отримавши своєчасну корекційну допомогу, засвоює програмний матеріал і «вирівнюється» до закінчення початкової школи. В той же час, чимало учнів і в наступні роки шкільного навчання вимагають особливих умов організації педагогічного процесу через значні труднощі в засвоєнні навчального матеріалу. Такі діти дуже швидко втомлюються, навчання дається їм з великими труднощами.

16:01 05.06.2020

Загальні рекомендації з навчання та розвитку дітей з розладами аутистичного спектру

Дітей з розладами аутистичного спектру виділяють вроджена відсутність соціальних якостей, несвідоме вибудовування захисних реакцій (м'язове напруження – своєрідний «панцир», тілесний блок на рівні грудини і шиї), гіперфокус (виділення деталі предмета без взаємозв'язку з цілим і поза контекстом), стереотипні дії тощо.

15:57 05.06.2020

Загальні рекомендації з навчання та розвитку дітей з порушеннями інтелектуального розвитку

Внаслідок порушення взаємозв'язку між пізнавальними і емоційними процесами дитина з порушеннями інтелектуального розвитку не має достатньо розвинених здібностей до контролю і самоконтролю поведінки. У такої дитини спостерігається низький рівень активності і пізнання. ЇЇ безпосередні потреби і емоційні прояви не підкоряються мисленню і, отже, не усвідомлюються і не контролюються самою дитиною.

15:56 05.06.2020

Загальні рекомендації з навчання та розвитку дітей з порушеннями мовлення

Особливості роботи з такими дітьми обумовлені тим, що мовлення таких дітей відрізняється недоліками звуковимови. З одного боку, ці недоліки пов'язані з віковою недосконалістю розвитку органів руху артикуляційного апарату: язика, губ, м'якого піднебіння, нижньої щелепи. З іншого боку – є наслідком недостатності фонематичного слуху (вміння сприймати і розрізняти звуки мовлення на слух).

15:43 05.06.2020

Загальні рекомендації з навчання та розвитку дітей з порушеннями слуху

У дітей з порушеннями слуху можуть виникати труднощі у формуванні вимови. Типовою особливістю розвитку зазначеної категорії дітей є уповільнення психічного розвитку через деякий час після народження (або після зниження слуху).

15:36 05.06.2020

Загальні рекомендації з навчання та розвитку дітей з порушенням зору

Дитина з порушенням зору стикається з труднощами при засвоєнні простору школи (класу, спортивного залу, їдальні, туалету, ігрового майданчика), тому вимагає додаткових орієнтирів: напрямні знаки уздовж підлоги або стін, таблички зі збільшеним шрифтом і шрифтом Брайля з позначенням приміщень, контрастне виділення двері (наприклад, темний короб двері на світлій стіні, світлі двері і темна дверна ручка), контрастно забарвлених сходів тощо.

15:34 05.06.2020

Діти, які відчувають труднощі в навчанні

Давайте розберемося, чого вимагає від дитини школа, які навички важливі для навчання? Отже, школа в змозі виконати свою соціальну функцію – дати знання, вміння, навички, сформувати необхідні компетентності у дітей, – за умови наявності у дитини дисципліни, навичок спілкування, вміння виконувати завдання за вимогою (а не за бажанням), за умови здатності утримувати увагу тощо. Виходить так, що для успішного навчання необхідно вміти контролювати своє тіло, через яке дитина забезпечує контроль над емоціями і утримання уваги. Це фундамент, базова функція для забезпечення ефективного навчання.

15:33 05.06.2020

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора