A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Одеський інклюзивно-ресурсний центр № 5"

Загальні рекомендації з навчання та розвитку дітей з порушеннями інтелектуального розвитку

Дата: 05.06.2020 15:56
Кількість переглядів: 982

Внаслідок порушення взаємозв'язку між пізнавальними і емоційними процесами дитина з порушеннями інтелектуального розвитку не має достатньо розвинених здібностей до контролю і самоконтролю поведінки. У такої дитини спостерігається низький рівень активності і пізнання. ЇЇ безпосередні потреби і емоційні прояви не підкоряються мисленню і, отже, не усвідомлюються і не контролюються самою дитиною.

Фото без опису

Часто у дітей, що мають порушення інтелектуального розвитку, можна спостерігати прояви почуттів, неадекватних тієї причини, яка їх зумовила (незначна образа може привести до аффективному стану – дитина кричить від того, що хтось взяв його олівець, і але й не переживає, що мама захворіла).

Настрій таких дітей нестійкий і часто залежить від випадкових причин. Недостатній розвиток мислення, його критичність обмежує можливість дітей аналізувати свою поведінку. Для таких дітей характерні труднощі в соціальній адаптації, формуванні інтересів. У багатьох з них порушується фізичний розвиток, виникають труднощі артикуляції, рухової моторики, порушується нормальний розвиток пізнавальних, психічних процесів, погіршується сприйняття, пам'ять, словесно-логічне мислення.

При організації навчання слід враховувати підвищену стомлюваність дітей, швидку виснаженість центральної нервової системи, схильність до патологічних реакцій на надмірне навантаження. Відповідно до можливостей дітей необхідно визначити оптимальний темп навчання.

Такі діти байдужі до навчання, у них важко викликати інтерес до знань. Не дивлячись на це важливо використовувати позитивні стимули: заохочення, похвалу. Мотивувати до навчання допоможуть засоби наочності, використання спеціальних підручників, зміст яких адаптований до особливих освітніх потреб дітей.

Вчителю краще розміщувати дітей, які мають порушення інтелектуального розвитку, в класі неподалік від себе, з метою надання необхідної підтримки та контролю. Для кращого сприйняття інформації мовлення вчителя повинна бути чіткою і емоційно насиченою; при необхідності, кілька уповільнювати темп мовлення і повторювати інструкції до завдань.

Дітям з порушеннями інтелектуального розвитку потрібно модифікувати зміст освіти відповідно до особливих освітніх потребх дитини. Це полягає в основному в зменшенні обсягу і спрощення характеру матеріалу, спрощення складного матеріалу, збільшенні тривалості процесу навчання.

Обов'язковим моментом є використання наочності в процесі навчання. Для дітей, які мають порушення інтелектуального розвитку, наочність повинна бути конкретною, без абстрактних зображень і деталей, що відволікає від сприйняття об'єктів.

Повідомлення інформації здійснюється з урахуванням сповільненості сприйняття вербальної інформації, надається більше часу для обдумування відповіді і запису. Засвоїти навчальний матеріал діти можуть за умови повторюваності в навчанні. Втім це не означає механічне повторення одного і того ж матеріалу, доцільно використовувати варіативність засобів і методів повторення для заповнення матеріалу.

Позитивного оцінювання заслуговують навіть найменші успіхи дитини.

В процесі навчання дітей, які мають порушення інтелектуального розвитку, необхідно використовувати спеціальне обладнання, серед якого, на сам перед, спеціальні підручники, площинні моделі, об'ємні муляжі, розвиваючі ігри тощо.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора