A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Одеський інклюзивно-ресурсний центр № 5"

Загальні рекомендації з навчання та розвитку дітей з порушеннями опорно-рухового апарату

Дата: 05.06.2020 15:47
Кількість переглядів: 679

Для таких дітей необхідно особливе облаштування просторово-фізичного середовища, щоб забезпечити доступність приміщень навчального закладу та прилеглої території.

Фото без опису

У процесі навчальної діяльності необхідно застосовувати спеціальні сидіння, столи і подушечки для забезпечення правильного положення тіла і голови (пошук і застосування способів сприяння зручному сидінню). Вчителю (помічнику вчителя) слід попереджати дитину про те, яким чином буде змінено положення її тіла перед тим, як здійснити переміщення дитини. В організації навчального процесу необхідно враховувати необхідну кількість часу для пересування такої дитини з місця на місце, додаткові перерви в роботі.

Дітям з порушеннями опорно-рухового апарату часто властиво порушення працездатності. Певна роль у виникненні таких порушень належить соціальним факторам, зокрема, вихованню дитини за типом гіперопіки. Тому важливим моментом є заохочення дитини після виконання нового завдання.

При організації навчальної діяльності дітей з порушеннями опорно-рухового апарату важливе значення має створення таких умов, які б дозволили оволодівати знаннями з опорою на збережені функції організму дитини. Це може бути забезпечено за допомогою застосування альтернативних методів спілкування (піктограм); надання перерви при перших ознаках втоми; застосування електронних носіїв навчальної інформації; використання мобільних панелей для забезпечення доступності джерел навчальної інформації.

Полегшити навчання дитини може визначення оптимального навантаження письмовими роботами з урахуванням порушень загальної і дрібної моторики пальців рук; передбачення варіативності письмових робіт (не тільки самостійне письмо, а й роздавальні картки з друкованою основою; не тільки ручка, але і магнітна дошка, комп'ютер).

Можна при необхідності збільшити час на виконання письмових завдань або замінити частину з них на усні, а також вибрати зручний засіб для фіксації навчальної інформації (наприклад, листи в клітку краще використовувати навіть на уроках української мови).

У разі порушень зорово-просторової координації слід використовувати такі прийоми:

  • спеціально вказати (ручкою, олівцем) рядок і місце, де потрібно починати писати, малювати;
  • позначати відстань між рядками або частинами завдання;
  • при виконанні арифметичних дій в стовпчик можна розфарбувати кліточки олівцем, наприклад, сотні – зеленим, десятки – синім, одиниці – червоним;
  • використовувати перфокарти.

Під час читання можна використовувати спеціальні закладки з прорізами для фіксації слова, словосполучення чи речення.

Оцінюючи дитину, не знижувати бали за повільну відповідь, недостатню інтонаційну виразність або особливості письма.

До початку навчання також слід визначитися зі спеціальним обладнанням, яке може бути потрібним дитині з порушенням опорно-рухового апарату: реабілітаційний стілець для тренування нижніх і верхніх кінцівок, плечового суглоба; стіл для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату; стілець активності; стендар з опорою на спину, на груди або стійка похила (вертикалізатор) для дітей із захворюваннями і порушеннями опорно-рухового апарату; підставка для підручників тощо.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора